De Vries onthult dat we tijdens de Kart-tijd gesprekken hadden met Red Bull en Ferrari Academy.

In de bestuursopleidingen kreeg Nyck de Vries steun van ‘s Formule 1-groep. De Engelse renner hoopte de renner te helpen om naar de topdivisie van de motorsport te komen toen de Germaanse renner tegen de kartingploeg aan het concurreren was. De Vries kwam daar terecht, maar op reis, nauwelijks bij maar bij Alpha Tauri. In werkelijkheid was het niet te ontkennen of de werknemer van Uitwellingerga een andere opleiding had gevolgd. In de audio Cool Room legt hij dat uit. 🚗

“Ik tekende bij McLaren eind 2009, toen ik de WSKS en het Duitse toernooi won.” De Vries, die later de aandacht van en Red Bull onthult, zegt: “Die winter tekende ik bij McLaren en maakte toen deel uit van hun Fresh Driver Programme. ” Ik kreeg geen formeel aanbod van Red Bull, maar ik sprak met Dr Marko in Monza. Maar zeker in Maranello]door ], dat ik toen de stafdirecteur ontmoette] Stefano Domenicali. Hij heeft vandaag de leiding over F1. We hadden er veel gesprekken over, ook met andere mensen, maar besloten dat dit de meest veilige manier was om McLaren’s junior programma te benaderen. Dus besloten we die route te nemen.

Zoveel clubs wilden dat hij grote dingen voor hem deed. De Vries legt uit,” Het was een garantie dat we op de juiste weg waren.” ” Maar we waren ons bewust van de moeilijkheden en vlekken die waarschijnlijk zouden optreden als we richting het uiteindelijke doel, dat waarschijnlijk Formule 1 zal zijn, zou zijn. Hoewel de reis erg lang zou zijn, was het geweldig dat we het goed deden en dat mensen geïnteresseerd waren in mij.

oprichting van onderwijsteams

Ten tijde van De Vries waren de onderwijsprogramma’s nog in hun jeugd. In die tijd was het ook mogelijk om F1 zonder hulp te krijgen, dat is nu anders. De Vries ziet ook dat er een enorme professionalisering heeft plaatsgevonden. Ik geloof niet dat de universiteiten zo georganiseerd waren als nu. Ik ben heel blij met wat McLaren voor mijn carrière heeft bedoeld, maar het is niet zo georganiseerd als het nu is,” zegt hij. ” Natuurlijk, dat komt door de gelegenheid, vooral nu iemand de leiding heeft over de club. Ze hebben een strategie en een systeem. Er is meer architectuur. Toen ik het kreeg, was het uniek. Er was weinig kader, ondanks het feit dat ik op een aantal manieren hulp had gekregen en enkele spraakzame bestuurders had ontmoet.

Meer informatie over F1:

In dit artikel

Gijs Leuvenink

Formule 1

Wees de eerste die e-mailwijzigingen over deze onderwerpen in real-time ontvangt en meld je aan voor nieuwsbrieven.

Plaats een kenteken review

Plaats een reactie