Diesel, brandstof of energie? Wat voor voertuig is het echt in staat om te rijden? Karakter, een wetenschappelijk boek, onderzocht het.
De Universiteit van Birmingham, de London School of Economics, de Universiteit van Bern en de Universiteit van Zwitserland voerden de studie uit. Meer dan 300 miljoen publieke periodieke beoordelingen van benzine, diesel en energie auto’s werden over het algemeen herzien.
benzine, diesel of elektrische
Het onderzoek sloot alle auto’s uit die tijdens de eerste jaren van de productie werden vernietigd. Dit komt omdat schade aan deze jongere auto’s is vaak het gevolg van mechanische mislukking in plaats van structurele verval.
Volgens de informatie die tijdens de inspectie is verzameld, worden voertuigcyclons die benzine gebruiken meestal 18,7 jaar oud, en diesels 16,8 eeuwen oud. Elektrische motoren voertuigen zijn slechts iets ouder dan benzine auto’s en zijn op regelmatige 18 tot 19 jaar oud.
Er dient dus een opmerking te worden gemaakt over de iets kortere verwachte levensduur van elektrische remvoeringen. Volgens de experts kunnen elektrische auto’s meer kilometers reizen in minder tijd. Batterijen hebben een geschatte levensduur van 199, 892, en benzine auto’s hebben gemiddeld 186, 683 mijl.
Bovendien wijzen de onderzoekers erop dat de kwaliteit van het ontwerp van elektrische motorvoertuigen snel verbetert. Autocyclons met productiedata die een jaar vrij zijn hebben een betrouwbaarheidsverandering van 12 %. Het onderscheid tussen benzine- en dieselvoertuigen is minder significant, bij 6,7 en 1,9 procent.
Noodzaak van meer onderzoek
Daarom is meer onderzoek nodig, ondanks het feit dat motorvoertuigen lijken te blijven ongeveer dezelfde hoeveelheid tijd op benzine en energie, volgens de studie. Bovendien is het bedrijf voor EV’s nog erg jong. Maar hoe betrouwbaar elektrische voertuigen uiteindelijk zijn, is niet bewezen. Het verlangen is tenminste gunstig.