FIA blijft in F1 optreden tegen flexiwings met strakkere instellingen in twee fasen.

In Formule 1 zijn flexibele vleugels al lang een hot onderwerp van gesprek. Team controleert de bovengrens van wat toegestaan is, vooral door ervoor te zorgen dat hun voor- en achterarmen door de dynamische controles van de FIA gaan, maar dat ze sneller strekken. Het beste van beide werelden wordt bereikt door teamwork, dat de meest opwaartse druk in bochten produceert en de minste slepen op de juiste stukken. werd geboren in Baku door een mini-DRS bij de achtervleugel, en de FIA verzocht om het team aan te passen aan dat specifieke buitenvliegtuig.

Maar het probleem was nog niet voorbij. Bijvoorbeeld, verschillende teams richtten hun vuisten op elkaar op het bovenste vliegtuig. Mercedes-teamdirecteur Toto Wolff erkende dat zijn groep altijd aan de “voorzichtige kant” was geweest, maar de kopie van McLaren was zelfs voorover gebogen. Dus, flexiwings waren een factor in een team vooruitgang.

Waarom FIA optreedt in termijnen

Het besluit van de FIA om zich te verzetten tegen de accommodatie voor de wapens werd vorig jaar genomen door de Vlaamse Grand Prix bij Spa-Francorchamps, waar meer lensmogelijkheden beschikbaar waren om het buigen op hoge snelheid te volgen. Volgens de Federatie ging het om het vergaren van kennis, om te beslissen of er meer interventies nodig waren. Nikolas Tombazis, voorzitter van de tweede persoon commissie, kondigde aan Motorsport.com eind volgend jaar aan dat er geen programma’s waren om de controles op flexibele vleugels te versterken.

E-mails van de Italiaanse & 🚗 Auturacer. Maar het draaide vrijdagavond en verscheen. Zo zouden teams in het Formule 1-seizoen 2025 een herziening van een professionele richtlijn ter bestrijding van flexiwings hebben ontvangen. Bij de stabiele FIA-tests wordt gemeld dat de compassie van vijftien millimeter tot tien millimeter buigt.

Bij vragen van Motorsport.com bevestigt de FIA dat er actie wordt ondernomen tegen flexiwings, om in twee fasen specifiek te worden. Na afloop van de Formule 1 keer in 2024 zal de FIA individuele zetelcommissie een analyse uitvoeren om ervoor te zorgen dat de veelzijdigheid van de buitenkant niet langer een bron van discussie is in 2025, aldus een woordvoerder op deze website. ” We kunnen de achterkleptests aanscherpen vanaf het begin van het 2025-jaar als onderdeel daarvan.” Vanaf de Spaanse Grand Prix worden er eindelijk verdere voorwaartse vliegproeven geïntroduceerd. De FIA was vermoedelijk van plan om deze controles in te voeren tijdens het Imola competitieweekend, maar besloot in plaats daarvan te wachten tot na het weekend om teams toe te staan zich voor te bereiden.

De zin” Deze gefaseerde aanpak stelt teams in staat te reageren zonder onnodig bestaande componenten weg te gooien” is de onderliggende cliché. Dit laatste komt ook omdat de bouw op de 2025 vrachtwagens al decennia in volle gang is. Deze aanpassingen worden aangebracht om de flexibiliteit van de carrosserie te verbeteren en te behouden. Op deze manier willen we een gelijk speelveld bieden voor alle individuen, waarmee we goede en spannende etniciteiten willen aanmoedigen,” besluit de FIA.

Lees meer:

In dit artikel

Ronald Vording

Formule 1

Wees de eerste die e-mailwijzigingen over deze onderwerpen in real-time ontvangt en meld je aan voor nieuwsbrieven.

Plaats een kenteken review

Plaats een reactie