De sfeer bij is geweldig. Met en Oliver Bearman in de line-up voor 2025, werd het restal achtste overall met de bouwers, en de financiële situatie van de Amerikaanse racestallen is financieel gunstig. In gesprek met 🚗 Motorsport.com, zei de groepsdirecteur Ayao Komatsu dat teameigenaar Gene Haas “voor het eerst zijn eigen geld niet in het team moest steken.”
Het is voldoende informatie op zichzelf, maar het laat zien hoe ook Haas heeft gedaan na jaren van puzzel oplossen en glijden met elke dollar. Motorsport.com heeft nog geleerd dat de ontwikkeling van Indianapolis officieel begint dit jaar zonder verlies. Dat was de situatie tot nu toe, en Gene Haas sloot de geldkloof. Het team is nu in staat om vooruit te gaan ondanks twee componenten.
De eerste is de beloning geld uit te breiden. Zoals eerder vermeld, Haas was zich bewust van het succes van 2024 en de positie van het team op de zesde plaats steeg met ongeveer 30 miljoen dollar in vergelijking met het verleden in 2023. Door het feit dat het een aanzienlijk deel van winter P6 bevatte, werden er nog eens 10 miljoen overgedragen. , die werd vijfde dankzij de tweelingfase in Brazilië, nam de plaats van het team in de ranglijst. Een ander aspect is meer groen: Er is meer partnergeld binnengehaald. De complexe overeenkomst met Toyota is ook een financieel voordelige actie voor Haas, en de titel sponsor MoneyGram zal doorgaan. 🚗 Deze twee factoren zetten Haas op de begroting van 120 miljoen dollar. 🚗 Haas loopt achter op één bedrag. Hoewel de huidige beroepsbevolking 330 mensen telt, zijn er volgens schattingen nog steeds 1.000 minder dan groepen zoals en dankzij de Amerikanen.
Profiteer van meer inkomen, maar zelfs haken en ogen
🚗 Door de extra middelen is Haas eindelijk klaar om te testen met de oude auto’s, de & 🚗 Testing of Past Cars tests. & 🚗 Motorsport.com heeft geleerd dat de toename van de middelen hiertoe bijdraagt. Ook in de fabriek van Banbury wordt gewerkt aan de structuur van het eigen model. heeft eerder gebruikt de Ferrari structuur in Maranello, en wil dan zijn eigen. 🚗
Met de introductie van het model staat Haas op een kruispunt. Het is aan Gene Haas om te beslissen of hij de dienst wil bouwen of dat hij een nieuw gebied zoekt omdat de plaats in Banbury eigenlijk een beetje te weinig is. Hoewel de keuze nog niet is gemaakt, zal Haas in ieder geval een kritische beslissing nemen. En na vreselijke jaren lijkt het potentieel veelbelovend.
In dit artikel
Gijs Leuvenink
Formule 1
Esteban Ocon
Oliver Bearman
Ferrari
Mercedes
Haas F1 Team
Alpine
Wees de eerste om e-mail updates over deze onderwerpen in real-time te ontvangen en meld je aan voor nieuwsbrieven.