Vorig weekend onthulde Audi een ontwerp van de Q6 e-tron. De verbluffende offroader werd onthuld tijdens de wereldfinale in Kitzbühel tijdens de alpine skiwedstrijd.
Audi nam een verkeerde beslissing over deze Alpen wintersportdoel. Het ontwerp van de Q6 e-tron wordt uitgebreid, verhoogd en uitgerust met website bladen. Met een helling van 45 graden kan de auto kliffen weerstaan.
Geselecteerde wagen
Het Audi ontwerp was oorspronkelijk een standaard Q6 Sportback e-tron met vierwielaandrijving, maar is sindsdien volledig omgezet in de juiste offroader. De spoorlengte wordt vergroot met ongeveer 25 inch. De auto heeft het uiterlijk van een off-roader dankzij de bredere voertuigeenheden. Maar dat is het minst opmerkelijke.

De websitebladen van het prototype zorgen voor een aanzienlijk hogere oppervlaktevrijheid. Dit heeft de grond clearing tot maar liefst 32,4 inch. Dat is twee meter hoger dan het conventionele model.
Poortassen Audi Q6 e-tron
Portaalzwaards worden voornamelijk gebruikt in off-roads om de grondvrijheid te verhogen. De wielen van de auto en het verschil worden verwijderd hoger bij het gebruik van site assen. Een dergelijke aanpak is terug te vinden in de gekke Mercedes-AMG G 63 4X42, maar ook in deze buitengewone Porsche.
Deze unieke wielstructuur levert een extra voordeel op. Als gevolg van een aangepaste laatste transmissie, site assen kunnen zorgen voor extra koppel. Audi beweert dat het koppel op de wielen normaal gesproken met 20 tot 30 % zal toenemen, maar in dit geval slaagden de ingenieurs erin dit te doen door het met 50 % te verhogen.
Audi spreekt van 13, 400 Nm koppel. Wat?! Ja, dat klinkt als een beetje (en dat is het), maar weet dat dit gemeten wordt op de wielen. Dit cijfer komt overeen met veel meer versnelling dan de snelheidsmeting van de motor. Dezelfde twee energievoertuigen die zijn gevonden in de standaard Audi Q6 e-tron bevinden zich aan boord. Deze produceren een totale sterkte van 517 pk. De assen worden gebruikt om de maximumsnelheid te beperken tot 175 km/h.
Audi PPE-software
De Audi PPE software werd gebruikt om het ontwerp te maken. Porsche werkte samen met Porsche om dit systeem te creëren voor de Q6 e-tron en Porsche Macan Electric. Audi wil laten zien dat het PBM-systeem veel mogelijk is en dat het systeem voldoet aan de nieuwe variatie- en efficiëntienormen door deze bijzondere Q6 e-tron te ontwikkelen.
Het ontwerp is dus een herinterpretatie van het Audi Quattro, aldus Audi CEO Gernot Döllner. Op 1 februari kan de off-road versie van de Audi Q6 e-tron voor het eerst deelnemen aan Zell am See’s F.A.T. Ice Race en zal worden uitgezonden op de social media kanalen van Audi Sport.
Heb je een fout opgemerkt? Mail ons. We zijn blij.