In 2026 kan Lamborghini worden overgeplaatst naar de WEC.

Lamborghini besloot zich volledig te concentreren op het IMSA SportsCar Championship toen het World Endurance Championship vorig jaar aankondigde dat bedrijven vanaf 2025 ten minste twee exemplaren van de Hypercars moeten bouwen. Lamborghini maakte haar WEC album in 2024 en dat deed ze maar met als minnaar, maar dat partnerschap eindigde, en Lamborghini leidt nu IMSA.

Lamborghini hoopt in diverse geïnteresseerden die het programma in WEC willen uitvoeren te trekken door aan te tonen dat de SC63 LMDh op deze manier snel en betrouwbaar is. Met de steun van de voorraad wil de Italiaanse fabrikant in 2026 de leiding nemen over IMSA en WEC. ” Het is niet onze ambitie om in de toekomst een raceteam te zijn,” legt Lamborghini’s chief technology officer, Rouven Mohr uit. Het is duidelijk dat als we de volgende stap zetten en het systeem uitbreiden, het alleen zinvol is [in termen van winstgevendheid ] en als de auto gesorteerd is en de effectiviteit van de auto op het niveau van onze GT3-auto’s [in woorden van concurrentievermogen] is. We zullen de potentiële programma’s evalueren op basis van hoe snel onze prestatieontwikkeling vordert.

Mohr is er ook van overtuigd dat Lamborghini Squadra Corse, de afdeling activiteiten van het bedrijf, deze keer de SC63 misschien concurrerender maakt. Maar het is nog te vroeg om ideeën te maken voor 2026. Stap voor stap: We moeten eerst de LMDh versterken, en we zullen zien of we agressief zijn en een team krijgen dat ons misschien interesseert als we terugkomen, zegt Mohr. 🚗

Meer vermogen

Lamborghini overweegt niet alleen om samen te werken in IMSA, maar laat ook zien dat ze opnieuw wil concurreren in de WEC. CEO Stephan Winkelmann begrijpt zelfs de betekenis van Le Mans ‘ 24 uur. Hij gelooft dat dit resulteert in “hoge aanwezigheid,” dus hij wil ook “zo snel mogelijk teruggaan” met Lamborghini. 🚗

Waarom het partnerschap met Iron Lynx, zelfs Europees, eindigde, is nog steeds een mysterie. Rohr wil er niet op ingaan, en men beweert dat het huwelijk niet in zijn geheel zou zijn opgelost. Iron Lynx leidde vier van de vijf langeafstandsstammen in het SC63 initiatief, die één groep in WEC en één groep in IMSA leidde. Onze toekomstige doelstellingen verschilden een beetje, en we hebben besloten om ons op onze eigen manier te gedragen,” legt Mohr verder uit. Hij ging verder en voegde eraan toe dat Squadra Corse werd benoemd tot eigenaar van de SC63 omdat Lamborghini volledige controle over de creatie wilde. ” Vorig jaar zagen we mogelijk, en we zeiden dat als we meer controle hebben, we onze prestatie kunnen verbeteren.”

Lees meer:

In dit artikel

Laurens Stade

WEC

Lamborghini Squadra Corse

Registreer voor internet updates met het laatste nieuws over deze onderwerpen en wees de eerste om te horen.

Plaats een kenteken review

Plaats een reactie