Nieuw belangrijk van het bestaande F1-middelenplafond

Er is een financiële limiet voor Formule Een voor vele eeuwen. Zo ja, mogen de teams niet meer dan een vooraf bepaald bedrag uitgeven aan de reis en het vliegen van een groep, met uitzondering van af en toe voor bijvoorbeeld de best betaalde werknemers. Elk jaar moet het team hun uitgaven binnen de grenzen houden, wat soms leidt tot omstreden beslissingen. De teams houden hun vingers op het snijden, volgens de grote ontwerper Adrian Newey, resulteert in onaangename bijwerkingen voor de koningin klasse van motorraces.

” Er moet een manier zijn om te reguleren sparen, want de persoon met het grootste budget won de wapenwedloop.” Daar]dat er iets moest gebeuren ] Ik ben het ermee eens, maar het fondsplafond komt met veel verborgen ‘misbruik’,” legt de Engelsman in gesprek met 🚗 Auto, Motor und Sport. ” Eén daarvan is dat Formule 1 niet langer de best betaalde markt is. We bij Red Bull verliezen bijna altijd mensen aan verschillende teams. Dan verliezen we mensen aan tech bedrijven, omdat ze beter betalen. Omdat we niet langer het beste salaris hebben, verliezen WEC-teams mensen, en Formule 1 heeft moeite om echt afgestudeerden te krijgen. Laat ik het zo zeggen, er zijn veel ongewenste bijwerkingen.”

Hij eist een actie van de FIA, zoals Newey er ook op wijst dat het geld zorgvuldig wordt overwogen op andere terreinen van het personeel. Je hebt een bepaalde hoeveelheid geld voor architectuur, en je loopt het risico om meer uit te geven, conceptuele ideeën af te wijzen. Er moet een plaats zijn waar meer vrijheid wordt geboden in de verordeningen in tegenstelling tot meer beperkingen. Dat is tegenwoordig echter niet het geval,” concludeert de ervaren ingenieur.

Lees meer:

In dit artikel

Gijs Leuvenink

Formule 1

Adrian Newey

Wees de eerste om e-mail updates over deze onderwerpen in real-time te ontvangen en meld je aan voor nieuwsbrieven.

Plaats een kenteken review

Plaats een reactie