Ondanks belangrijke problemen werkt KTM momenteel aan de MotoGP website voor 2027.

KTM maakt al vrij faillissementsprocedures door in de hoop haar merk te versterken. Vanwege aanzienlijke financiële problemen maakt KTM momenteel een faillissementsprocedure door. De hele situatie deed ernstige vragen rijzen over de voortdurende betrokkenheid van de organisatie bij het MotoGP-project, maar het bedrijf Mattighofen, ondanks de eisen van de schuldeisers, stelde dat haar deelname niet in gevaar was. KTM verscheen alleen in Maleisië voor de start van de Shakedown Test, maar Pit Beirer leverde een tweede bewijsstuk als gevolg van de publicatie van de leveringen van het fabrikantteam en Tech3.

De Motorsport Director voor KTM legde de media uit dat het bedrijf momenteel de nieuwe MotoGP motor voor 2027 ontwikkelt. Er werd een nieuwe complexe wetgeving ingevoerd die de eisen van het kampioenschap voor aerodynamica en motorcapaciteitsreducties tot 850cc maakte. Er was veel discussie dat KTM niet over de middelen zou beschikken om dat te doen omdat de ontwikkeling van de nieuwe fiets geld kost. Volgens Beiroet is dit niet echt en is de groei begonnen. 🚗

” Voor 2027 is het nog in zijn jeugd, omdat de wetten waren niet klaar tot laat en nog steeds niet 100 % vast. Op dat moment kun je geen fiets maken, maar onze ontwerpers werken aan de website voor 2027,” onthulde Beiroet. Dit is niet de ideale gelegenheid om een functionerende website te hebben. Natuurlijk is er ook reden voor planning. Na 25 februari bevinden we ons werkelijk in een andere situatie en hebben we meer duidelijkheid over het langetermijnpotentieel. Hoewel er nog genoeg tijd is om aan het product te werken, ontwikkelen we momenteel de motorbasis voor 2027. Dat hoort bij de planning.”

Ook potentieel in MotoGP?

Het moment waarop KTM’s kredietverstrekkers stemmen over het herstructureringsplan van het merk wordt op 25 februari door Beiroet genoemd. Overeenkomstig dat plan kunnen schulden ten minste 30% van het leningsbedrag ontvangen dat zij van KTM hebben geleend. Na die datum wordt verwacht dat de toekomst van het bedrijf en het volledige ontwikkelingsteam van de raceafdeling duidelijker zullen zijn. Beirer verwacht echter dat KTM op lange termijn in de MotoGP blijft. ” Ik kan eerlijk zeggen dat we een zeer solide plan voor de toekomst van deze business,” zei hij.” Het is niet alleen een kwestie van een of twee jaar racen. We willen dat KTM hier permanent is, inclusief het haastig kantoor.”

Meer over KTM:

In dit artikel

Bjorn Smit

MotoGP

KTM Fabrieksrace

Registreer voor e-mail updates met het breken van informatie over deze onderwerpen en wees de eerste om te horen.

Plaats een kenteken review

Plaats een reactie