De Opel Combo Cargo 4×4 is uitgerust met vierwielaandrijving die automatisch
wordt geactiveerd bij gripverlies. Het vermogen van de 96 kW (130 pk) sterke
1,5-liter turbodieselmotor, gekoppeld aan een 8-trapsautomaat, wordt niet
verdeeld over de voor- en achteras, zoals conventionele vierwielaandrijving. In
de Combo 4×4 levert de elektrisch aangedreven achteras zelf de extra kracht
voor de aandrijving.
De Combo 4×4 heeft een robuuste constructie met extra bescherming voor
motor, versnellingsbak en brandstoftank, plus een met 90 mm verhoogd koetswerk.
Klanten kunnen kiezen uit twee varianten: L1 met een lengte van 4.401 mm en L2
van 4.751 mm lang.
Greenovation
De Combo 4×4 draagt bij aan Opels ‘Greenovation’-strategie. Het model is
uitgerust met een 48-voltbatterij met een capaciteit van 4,8 kWh. De bestuurder
kan kiezen uit twee rijmodi (LOW en standaard 4×4) waarin het koppel van de
achteras verschilt. Daarmee kan de bestuurder de efficiëntie en prestaties
van de Combo 4×4 optimaliseren. De batterij wordt tijdens het rijden,
bijgeladen.
Interieur
Opel heeft de cockpit van de nieuwste Combo-generatie verbeterd voor meer
gebruiksgemak en betere ergonomie. Er zijn twee 10-inch kleurenschermen voor
grafische, multimedia- en connectiviteitsfuncties. Draadloze
smartphone-integratie via Apple CarPlay en Android Auto is onderdeel van de
standaarduitrusting. Bestuurders kunnen desgewenst via de smartphonehouder ook
hun eigen smartphone gebruiken als infotainmentsysteem; ze kunnen die dan
bedienen via de knoppen op het stuurwiel.
De Combo 4×4 biedt verder, afhankelijk van de versie, tot 18
rijassistentiesystemen. Daartoe behoren Dynamic Surround View, met twee
camera’s (één boven de achterdeuren en één onder de
rechter buitenspiegel) waarvan de beelden te zien zijn in de digitale
achteruitkijkspiegel. Dit systeem vergroot het zicht rond de Combo, bedoeld
voor complexe situaties.