“Gebaseerd op de resultaten van de laatste gesprekken in december, zijn we begonnen met het meest uitgebreide toekomstige programma in de geschiedenis van Automaker. We volgen momenteel een ambitieuze koers om ervoor te zorgen dat we de doelstellingen bereiken die we hebben vastgesteld. Dit zal een belangrijke stap zijn in het verbeteren van de aantrekkingskracht en toegankelijkheid van de primaire waarde van ons merk, zegt Schäfer. Tegelijkertijd benadrukte Volkswagen’s CEO dat Wolfsburg het hart blijft voor ontwikkeling en creatie, waarbij Volkswagen’s belangrijkste fabriek nieuwe normen voor de productie van voertuigen vaststelt.
Skoda zal in maart een showvoertuigen lanceren die gebaseerd zullen zijn op het gloednieuwe, compacte elektrische voertuig. De 2027 wereldpremière van het outputmodel staat gepland voor later dit jaar. Met een startprijs van ongeveer € 🚗 20.000, zal de nieuwe energietoegangseenheid zich richten op een breed scala van consumenten, een Ford in de ware zin van het woord. Schäfer:” Het zal een goedkope, hoogwaardige en welvarende energie zijn Ford, uit Europa voor Europa”!
Een van Volkswagen’s toekomstige plannen is de invoering van goedkope elektromobiliteit in de klasse van kleine auto’s in het elektrische tijdperk. Samen met het prototype van de ID. Het nieuwe huis van elektronische kleine auto’s gemaakt onder de paraplu van de BrandGroup Primary binnen de Volkswagen Group omvat het nieuwe elektronische instapmodel 2all. De ontwerpfamilie omvat kleine, volledig elektrische voertuigen gebouwd met behulp van een evolutie van de Volkswagen Group flexibele elektronische MEB-platform.
De generatieversie van de ID zal het eerste nieuwe concept zijn dat op dat platform verschijnt. 2 alle aanwezige voertuigen, die de dealers in 2026 kunnen beschouwen als de eerste volledig elektrische compacte auto van Volkswagen, met een startprijs onder € 🚗 25.000.
Perspectief voor voorraad in Wolfsburg
De fabrikant in Wolfsburg is nog steeds het hart van het merk Volkswagen in het elektronische tijdperk, volgens Thomas Schäfer, die zegt, “heeft een potentieel perspectief. De overeenkomst over de Golf naar Mexico laat ruimte voor toekomstige ontwerpen. Op het nieuwe SSP platform dat, hebben we plannen om de energie T-Roc en de elektrische opvolger van de Golf produceren.
Het Scalable Systems Platform ( SSP) is de nieuwste generatie van een mechanisch platform dat volledig gedigitaliseerd, volledig schaalbaar en volledig elektrisch is, gebouwd op een uniforme systeemarchitectuur. Dit SSP programma is ontwikkeld door Volkswagen’s Technical Development Department voor gebruik door alle andere Volkswagen Group klantenauto merken.
Triple A programma van Ford
Eind december 2024 kwamen Volkswagen AG en haar medewerkers tot een akkoord over een toekomstvisie die financiële zekerheid, werk en industrieel leiderschap op het gebied van groene vrijheid combineert. De komende taken zijn gebaseerd op gemeenschappelijke doelstellingen en de overeengekomen methoden om deze te bereiken. In 2030 zal Volkswagen volgens de overeenkomst van de twee partijen het belangrijkste bedrijf ter wereld op technologisch gebied zijn.
Daartoe heeft Volkswagen een driefasenstrategie goedgekeurd:
- Vangst: de modelportefeuille moet worden verbeterd en de kosten moeten worden verlaagd om de winstgevendheid te verbeteren.
- Aanval: Tegen 2027 zullen er negen nieuwe versies zijn, waaronder de productieversie van het ID. 2 alle met een startprijs onder de € 🚗 25, 000 en het nieuwe energietoegangsmodel van ongeveer € 🚗 20.000.
- Vooruitgang: als technisch product in het level segment neemt Volkswagen nieuwe stappen en neemt wereldwijd deel aan vrijheid.