Wat is er veranderd sinds de roman Ducati omgaat met VR46 Racing Team?

‘s MotoGP groep is begonnen met een nieuw hoofdstuk in de geschiedenis. Na Pramac’s vertrek sloot VR46 zich aan bij Ducati’s satellietgroep en kreeg volledige fabrieksondersteuning van Borgo. Fabio di Gianntonio is zich al bewust van de meest recente specificaties voor de Ducati scooter, maar er zijn meer wijzigingen nodig. Daarom zegt Uccio Salucci, de directeur.

” Het gespecialiseerde deel is een beetje veranderd, want alle Yamaha ontwerpers zijn hier nu” zei Rossi’s vriend. ” Gelukkig hadden we al ervaring met een situatie als fabrieksteam ] bij Yamaha met Valentino, nu ervaren we het weer. We voelen de mensen van Ducati’s wil en capaciteiten. Er zijn tal van professionals en tal van extra onderdelen. Daar moet ik Gigi voor bedanken. De werknemers die onlangs bij VR46 hebben gewerkt moeten hun eigen werkstrategieën aanpassen. ” Alles verandert natuurlijk, zelfs het zicht op de dynamiek en de bemanning. Er is meer inspiratie, meer kan en meer informatie om naar te kijken,” zegt Salucci. ” Alles is nu veel spannender,” zei hij.

Salucci beweert dat nu ze concurreren met een nieuwe Desmosedici, is er een grotere behoefte aan meer specialisten. “Je gaat voor het eerst naar de lus met een machine. Vervolgens heb je meer professionals nodig. Als u wordt ondersteund door de fabrikant team, is dit bedrijf inbegrepen,” zegt de Italiaanse. ” We krijgen net zoveel ontwerpers als Pramac vorig jaar. Zij helpen ook de kant van] Franco] Morbidelli, zelfs nu hij een GP24 rijdt.

voorbije ontmoetingen met de nieuwste Ducati

VR46 heeft materiaal uit dat jaar voor geen enkele andere periode, wat niet de eerste keer is. De situatie is nauwelijks vergelijkbaar met wat het nu is, volgens Salucci, die momenteel Honda voertuig, maar , die nu Honda chauffeur, heeft de gloednieuwe GP22 in de tweede helft van 2022 ontvangen. ” Het was toen een vreemd jaar, want na de tests werd de GP22] van ons een beetje een hybride tussen de GP21 en de GP22. We hadden niet de laatste bundel later,” zei de groepsbaas. ” We hebben nu het meest recente aanbod en Ducati heeft vandaag een beter plan.” In 2022 hadden we niet hetzelfde aantal ingenieurs.”

Lees meer:

In dit artikel

Gijs Leuvenink

MotoGP

Franco Morbidelli

Fabio Di Gianntonio

VR46 Racing Group

Registreer voor e-mail updates met het breken van informatie over deze onderwerpen en wees de eerste om te horen.

Plaats een kenteken review

Plaats een reactie